Pandemia a reklama firm w sieci. Plugin Reklama Gorzów doradza.
Jako przedstawiciel PLUGIN Reklama Gorzów Wielkopolski postaram się Wam przedstawić kilka aspektów i skutków jakie odcisnęła pandemia na rozwoju brandingu w sieci.
Od czasów pandemii, potem poluzowania restrykcji z niej wynikających w sieci zaczęło wrzeć od rozwoju firm właśnie w tej przestrzeni.
To sfera, która w mojej opinii powinna w każdej firmie iść równolegle z jej rozwojem i inwestycjami w przestrzeni “realnej”. I to nie w momencie kiedy okazało się, że pandemia zamknęła sklepy. Tylko jak wspomniano – równolegle, z całym innym inwentarzem rozwojowym firmy.
Internet/sieć to medium – które odpowiada za ponad 70% pozyskania nowych klientów. To medium, które pozwala wam utrzymać na bieżąco kontakt ze swoimi stałymi klientami jak i tymi przyszłymi, a także pozwala na informowanie wszelkich odbiorów (w tym fanów marki) o bieżącej działalności Waszego przedsiębiorstwa.
To obecnie jedyne tak popularne miejsce na reklamę Waszej firmy.
W 100% dostępne dla wszystkich, pozwalające na dowolną formę reklamy – i dobrowolnie płatne lub darmowe.
Takich aspektów prowadzenia działalności/marketingu/brandingu w sieci jest wiele. I wraz z cyfryzacją, ich ilość będzie się zwiększać.
Już teraz jest to przestrzeń, w której jako pierwszej wyszukuje się informacji na dany temat – w tym np. Waszej firmy.
Dlatego hasło “nie ma Cię w sieci, nie ma Cię wcale” z upływem kolejnych lat, zaczyna nabierać prawdziwego znaczenia.
Zadbać o ten aspekt można przeróżnie 😉
Pandemia a reklama firm w sieci. Plugin Reklama Gorzów doradza – zagrożenia.
Internet to zarówno nieograniczone pole manewru, niezliczone możliwości rozwoju i niepoliczalne źródło korzyści.
Ale…to także masa zagrożeń, oszustów i naciągaczy.
Wszystkich swoich byłych, obecnych i niedoszłych klientów, informuję na co zwracać uwagę.
Przede wszystkim cena to nie magiczny wyznacznik.
Reklama w sieci może być tania, może być też kolosalnie droga.
Z tym, że trzeba porównać jej jakość, zakres, możliwości rozprzestrzenienia informacji.
I przede wszystkim, warto zastanowić się skąd cena za marketing w sieci, reklamę na social media czy pozycjonowanie www – ma taką wartość.
Zastanowić się ile faktycznie kosztuje to pracy i czasu.
Moje ceny, znajdziecie Państwo na mojej stronie internetowej.
Ceny innych konkurencyjnych firm – również znajdziecie w ich cennikach.
Ale jest też masa firm (o których wspomniałem na swoim FB TUTAJ), które cen specjalnie nie podają lub niesamowicie je obniżają.
Efekt?
Pewnie zdarzy się złoty strzał i traf na firmę, która po prostu jest tania (ale to też z czegoś wynika – najczęściej z wkładu pracy w wasz marketing) albo są to zwykli naciągacze, którzy bazują na nie wiedzy swoich klientów.
A to nic wstydliwego nie znać się na marketingu czy brandingu w sieci. Nie da się znać na wszystkim.
Trzeba po prostu uważać, i działać z rozwagą.
Miałem kilka przypadków – które wręcz zakończyły się zgłoszeniem w organach ścigania na podstawie próby wyłudzenia.
Oferta mojego klienta – dotyczyła jednego aspektu, a po tygodniu milion telefonów, że trzeba zapłacić, bo „skasują” nam wizytówkę google, czasem całe google 😀 albo coś tam zablokują.
Oczywiście była to wierutna bzdura, i trafili na kogoś kto się orientował w temacie. I na tym polu polegli.
Zagrożeń w sieci ciąg dalszy…
To samo tyczy się kampanii mailingowych – czyli krótko mówiąc mailowy SPAM, że „Twoja strona XYZ jest super, jest ok – ale ma nie wykorzystany potencjał i ogólnie tragicznie wygląda w sieci, a szkoda to marnować”.
Przeciętny P. Kowalski jeśli ma swoją Agencję Reklamową – to już do niej dzwoni i krzyczy, a drugi który zapłacił raz i zostawił to na pastwę losy, zastanawia się czy szkoda marnować owy potencjał i czy może nie zapłacić takiej „cudownej” firmie.
Historii było dużo więcej – ale to tak w wielkim skrócie wygląda. Bazowanie na niewiedzy posiadacza strony, kanałów social media czy elementów GOOGLE (takich jak witryna WWW czy np. wizytówka Moja Firma).
Ba – nawet ja jako Agencja Reklamowa Gorzów, zajmująca się właśnie brandingiem i marketingiem firm w sieci – dostaje (dziś już) 25 maila od tej samej firmy – z informacją, że przecież cały czas marnuje potencjał i oni mnie „uratują”.
Skończyło się odwołaniem do RODO i Prawo Telekomunikacyjne, i chyba mam już wreszcie spokój 😉
Mianowicie, trzeba uważać, trzeba pomyśleć, trzeba się zastanowić – lub skorzystać z porady – nawet na ogólnodostępnych forach.
Takie oferty często wysyłają bardzo podejrzane twory gospodarcze.
A później nie wiadomo kogo ścigać, albo jak jeden z klientów, dał pełen dostęp do swoich kanałów – po czym odmawiając kolejnej opłaty „magicznej firmie” od reklamy w sieci, utracił je na długi czas.
Odzyskiwanie wszystkiego pochłonęło jeszcze więcej finansów, niżeli poniósłby za skorzystanie z normalnej i uczciwej oferty brandingu/marketingu w Internecie.
Pandemia a reklama firm w sieci. Plugin Reklama Gorzów doradza – Możliwości
Jak już wspomniałem powyżej, pole do popisu jest potężne.
Od specjalistów od wszelakich płatnych ADsów po działania organiczne – takie jak np. oferuje moja firma, Plugin Reklama Gorzów.
Nad wadami i zaletami obu rozwiązań nie będę się tutaj rozpisywał, bo tyle ile Agencji Reklamowych – tyle opinii.
Zainteresowanych moją ofertą, zapraszam do kontaktu i przedstawię MÓJ punkt widzenia.
Wracając do tematu, możliwości jest dużo, ale ja wymienię 3 najbardziej popularne w mojej opinii:
– reklama na wynajmowanej wirtualnej powierzchni reklamowej
– strony www
– kanały Social Media (Facebook, Instagram, Google, Youtube, Pinterest, Linkedin, Whatsapp, TikTok i jeszcze kilka mniej istotnych w Polsce by się znalazło)
Tam odbywać się to może poprzez grafiki reklamowe, materiały video, teksty branżowe, publikacje i relacje z dnia codziennego, posty reklamowe, płatne adsy, sklepy internetowe itd. Itd. Itd.
I właśnie tutaj trzeba obrać kierunek. Albo zapłacić miliony monet i mieć wszystko 😀
Ale w 99,9% wybierana jest ścieżka i zaczynają być podejmowane działania.
Pandemia a reklama firm w sieci. Plugin Reklama Gorzów doradza – Jak zacząć?
Ja proponowałbym następującą kolej działania.
- SYGNET i LOGO – nazwa i znak graficzny firmy, przygotowany obrobiony, wraz z ustaloną księgą identyfikacji wizualnej marki. Najważniejszy punkt wyjściowy do dalszych działań reklamowych w sieci.
- STRONA INTERNETOWA/ WITRYNA WWW – stworzyć nowoczesną, przejrzystą i atrakcyjną witrynę internetową podyktowaną punktem numer 1. Zawrzeć na niej wszystkie niezbędne informacje – tak by odwiedzającym przekazać pełną poszukiwaną przez nich informację.
- ROZWÓJ SOCIAL MEDIA – budowa spójnych kanałów social media (na dowolnie wybranych portalach). Oczywiście bieżąca ich obsługa, prowadzenie i nadzór.
- WZBOGACENIE BRANDU MARKI – np. o materiały video jak spoty reklamowe, o nowe grafiki reklamowe, o nowe grafiki ofertowe czy infografiki. To w połączeniu z odpowiednią treścią da niesamowicie przyswajalny content.
- REKLAMA W ŚWIECIE REALNYM – przełożenie identyfikacji marki z sieci, na naszą realną, fizyczną działalność.
W skrócie poligrafia. Wizytówki, ulotki, lokowanie brandu na przeróżnych powierzchniach jak np. gadżety reklamowe, reklama wizualna na pojazdach, na banerach, identyfikacja obiektów/pomieszczeń firmowych i lokalizacji działalności.
I tak wymieniać można jeszcze wiele materiałów reklamowych, które stosowane są w świecie rzeczywistym. I one muszą być, muszą funkcjonować – wcześniej czy później, ale muszą.
Takie połączenie i intensyfikacja działań marketingowych, reklamy, reklamowych – da 100% efekty.
Ale żeby tego dokonać, trzeba mieć zaufanych ludzi – którzy naprawdę chcą wesprzeć i doradzić, oraz przede wszystkim trzeba być zdecydowanym na rozwój reklamy własnej firmy.
Ponieważ za takimi działaniami idą nakłady finansowe – czas reakcji rynku i tym samym zwrotu inwestycji jest różny.
Dlatego trzeba być przekonanym o słuszności działań i chęci ich prowadzenia/zlecenia.
Codzienna walka o to czy ma to sens czy nie – bo ktoś nas namówił, powodować będzie irytacje i nerwy. A nie o to tu chodzi. Chodzi o branding marki. O jej rozpoznawalność.
I jeszcze chodzi o….? 😉 chodzi jeszcze o coś więcej.
O czym mówią badania i analizy rynku w sieci. Badania i analizy działania stron www czy kanałów social media.
Chodzi o inspiracje działaniami większych od nas i wyciągania z tego wniosków.
Ale o tym opowiem już tym, którzy będą zainteresowani swoim rozwojem w sieci i zdecydują się na kontakt z Agencja Reklamowa Plugin Gorzów !
A na bieżąco śledzić mnie można tutaj:
(aczkolwiek jak wiadomo, szewc bez butów chodzi ☹ – bo cały czas przeznaczam swoim klientom 😊)